BGB auttaa yrityksiä lisäämään näkyvyyttään digikanavissa
Mirka Tallus ja Mikko Rindell työnuoneensa edustalla Teijon Masuunin sisäpihalla
Balanced Growth Boutique Oy eli BGB tarjoaa yrityksille digitaalisen markkinoinnin palveluja. Sen takana ovat tänä vuonna Teijolle asettuneet yrittäjät Mirka Tallus ja Mikko Rindell.
Yrittäjäpari Mirka Tallukseen ja Mikko Rindelliin voi törmätä Teijon Masuunilla, jonka alakerrasta he vuokrasivat toimistotilan alkusyksystä. BGB työllistää heidän lisäkseen kaksi työntekijää, joista toinen asuu Turun seudulla ja toinen pääkaupunkiseudulla. Monipaikkainen työskentely onnistuu hyvin etäyhteyksin.
Myöskään asiakasyritysten sijainnilla ei nykypäivänä ole suurta merkitystä – yritys on valmis keskustelemaan yhteistyöstä niin Salon seudulla kuin muuallakin toimivien yritysten kanssa. BGB tarjoaa yrityksille digitaalisen markkinoinnin osaamista ja on erikoistunut Google- ja LinkedIn-mainontaan.
– Tällä hetkellä kaikki asiakkaamme ovat Suomesta, mutta olemme aiemmin tehneet yhteistyötä esimerkiksi New Yorkissa toimivan, räätälöityjä pukuja valmistavan yrityksen kanssa, Tallus kertoo.
Mirka Tallus pyöritti vuonna 2020 toimintansa aloittanutta yritystä aluksi pääosin yksin, kunnes palkkatyössä muualla ollut kumppani Mikko Rindell hyppäsi kokopäiväisesti toimintaan mukaan kaksi vuotta sitten.
Tähän mennessä BGB on auttanut muun muassa ravintolakonsernia hakusanamainonnan suunnittelussa ja toteuttamisessa, rahoitusyhtiötä mainonnan strategian luomisessa sekä hoivapalveluyritystä Google-mainonnan tehostamisessa.
Tyypillinen BGB:n asiakasyritys on kooltaan vähintään pk-yritysten tasoa. Joukossa voi olla myös pienempiä, kasvua tavoittelevia start up -yrityksiä.
– Olen aina kiinnostunut keskustelemaan digitaalisten markkinoinnin ratkaisuista kaikenlaisten yrityksen kanssa ja tarvittaessa auttamaan eteenpäin, Rindell sanoo.
Mikko ja Mirka Teijon Masuunilla sijaitsevan työhuoneensa ovella.
Teijolle yrittäjäpariskunta asettui viime kesänä. He kaipasivat väljyyttä kerrostaloasumiseensa Helsingissä ja päättivät isomman kaupunkiasunnon sijasta hankkia kakkoskodin maalta. Se löytyi rivitalosta Santatieltä, Pyölynmäen kupeesta. Nyt meneillään on tuumausvaihe, jonka aikana voi testata, luopuako kaupunkikodista kokonaan.
Teijo oli kummallekin ainakin osittain tuttua seutua, sillä Mirka Tallus on kotoisin Salosta ja Mikko Rindell Halikosta.
– Minulle Teijo on ollut tuttu paikka talviurheilun kautta. Tänne tultiin kavereiden kanssa laskettelemaan 14–15-vuotiaana aina, kun saatiin kyyti jonkun kaverin vanhemmilta, Rindell kertoo.
Lasketteluharrastusta on nyt helppo jatkaa, kun rinteet löytyvät läheltä. Myös kansallispuiston retkeily- ja lenkkeilymaastot ovat kummallakin ahkerassa käytössä Salon uimahallin ohella. Teijon Kyläkauppa ja Kyläsauna ovat osoittautuneet hyviksi paikoiksi tutustua ihmisiin.
Uudesta asuinympäristöstään inspiroituneena yrittäjäpari on perustanut Teijo Guide -sivuston ja samannimisen Instagram-tilin yhdessä Riikka Lilja-Niemen ja Noora Kantolan kanssa.
Sivuston blogissa ja Insta-tilillä tuodaan esille alueen tarjoamia elämyksiä ja aktiviteetteja. Toiveena on sitä kautta lisätä Teijon alueen tunnettuutta myös asuinpaikkana. Mirka Tallus mainitsee, että esimerkiksi heidän pääkaupunkilaisten ystäviensä joukossa Teijo mielletään ”seksikkäämmäksi” paikaksi asua kuin vaikkapa Salo.
– Moni on sanonut heti, että wau, te asutte siellä, täytyykin tulla käymään. Toisaalta joillekin on ollut yllätys, että Teijo sijaitsee niin lähellä Mathildedalia, jonka monet jo tuntevat paremmin, Tallus sanoo.
Tämä artikkeli julkaistiin alunperin Teijon alueen kyläyhdistyksen Kylä Kuulumisia -jäsenlehden numerossa 4/2024.